آذربایجان ساراب قیصرق
قیصره + مئهریبان+ساراب+آذربایجان+تورک+ترک+قیصرق+قیصریه+Qeysere+Qeysereq+sarab+Türk+turk+Azerbaycaqn+Azerbayjjan+Qeyseriye

احمدی نژاد: "ترکها ملتی معظم می باشند

پنجشنبه 23 بهمن 1393

+0 به یه ن


بؤلوم : چهارشنبه 22 بهمن 1393 0 باخیش

احمدی نژاد به احترام ملت ترک، ایستاده صحبت کرد

یازار :

+0 به یه ن

احمدی نژاد: "ترکها ملتی معظم می باشند، ملتی محترم می باشند، ملتی هستند که خواهان آزادی و عدالت می باشند..."

احمدی نژاد به احترام ملت ترک، ایستاده صحبت کرد

احمدی نژاد رئیس جمهور اسبق ایران، سخنان بسیار قابل توجهی ارائه نمود.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران که به مدت ۸ سال با جهان غرب به مقابله پرداخته و از فعالیتهای هسته ای کشورش منصرف نشد، با شبکه تی آر تی مصاحبه ای انجام داد.

احمدی نژاد ضمن تاکید بر اینکه ترکیه و ایران به عنوان دو قدرت بزرگ منطقه باید دست در دست یکدیگر حرکت نمایند، ابراز داشت که قصد ایجاد نفاق میان کشورهای اسلامی درمیان است، نباید در این دامها بیفتیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه: "به ملت ترک احترام بسیاری قائل هستم، به شکل نشسته نمی توانم به آنها خطاب کنم"، علی رغم اینکه مصاحبه ای ویژه انجام میداد، به شکل ایستاده، به صحبت ادامه داد. وی ابراز داشت که در رابطه با سیاست سخن نخواهم گفت، ولی در میان سخنانش، پیغامهای بسیار مهمی داد.

احمدی نژاد گفت: "ترکها ملتی معظم می باشند، ملتی محترم می باشند، ملتی هستند که خواهان آزادی و عدالت می باشند و در همین راه نیز به مبارزه می پردازند. ترکیه کشوری است که با سرعت پیشرفت میکند. جمعیت هردو کشور نزدیک به ۸۰ میلیون نفر می باشد و بسیار جوان است. ایران صاحب غنی ترین گاز طبیعی و پالایشگاههای نفت جهان میباشد. این دو ملت بزرگ جهان اسلام، اگر دست در دست هم گام بردارند، چه کارهایی که نمی توانند انجام دهند. می توانند اتومبیلها و هواپیماهای مشترک تولید کنند و می توانند رفاه را در همه جهان اسلام برقرار نمایند."

احمدی نژاد در رابطه با فعالیتهای هسته ای ایران نیز گفت: "این موضوع برای ایران مسئله ای ملی میباشد، فراتر از احزاب، فراتر از سیاست. ایران، عهدنامه پیشگیری از انتشار سلاحهای هسته ای را امضا کرده است و هدفش تنها تولید انرژی هسته ای میباشد نه اسلحه. همانگونه که انرژی هسته ای حق هر کشوری است، حق مسلم ایران نیز میباشد."

احمدی نژاد همچنین افزود: "بیت المقدس، مکان مقدس همه مسلمانان می باشد، اتفاقات موجود در مسجد الاقصی همه ما را از درون جریحه دار کرد، اینها را هرگز نخواهیم بخشید. در خاکهای اشغالی فلسطین، خون ها ریخته می شود. ترکیه نیز به شکلی واقعی از فلسطین حمایت می کند و این نیز مایه افتخار است."




بؤلوم | مدنييتيميز گؤره یازار : علی رادمهر (ذکرعلی قلعه گیر)

    0 باخیش





[ ]