آذربایجان ساراب قیصرق
قیصره + مئهریبان+ساراب+آذربایجان+تورک+ترک+قیصرق+قیصریه+Qeysere+Qeysereq+sarab+Türk+turk+Azerbaycaqn+Azerbayjjan+Qeyseriye

آنا یوردوموزو آنا دیلیمیزی قورویاق (محافظت ائدک)

پنجشنبه 20 آذر 1393

+0 به یه ن
آنا یوردوموزو آنا دیلیمیزی قورویاق (محافظت ائدک)
89 سال پیش از این، در 18 محرم الحرام سال 1366 هجری قمری مصادف با 21 آذر سال 1325 هجری شمسی، و تنها 8 روز پس از عاشورای حسینی، آذربایجان کربلا شد! بیشتر از یک سال بود که لبیک‌گوی حسینی به نام «میرجعفر پیشه‌وری» در برابر ظلم ستمشاهی قد علم کرده بود! او و فدائیانش در برابر یزیدیان ذره‌ای کوتاه نیامدند و سرانجام جام لبریز شهادت را در بین دو لشکر شاهنشاهی و کمونیستی ضد اسلام و ضد آذربایجان سر کشیدند. اگر یاد و خاطره حسین پس از 1334 سال زنده است، یاد پیشه‌وری و فدائیانش که یاران واقعی حسین (ع) بودند و در برابر ظلم و بیداد و فساد قد علم کرده بودند هم تا ابد زنده خواهد ماند. 

18 محرم یاداور روزی است که خاندان حسین به سرکردگی زینب (س) و زین‌العابدین(ع) در اسارت یزیدیان و در راه شام بودند! آذربایجانیهای پیرو حسین (ع) نیز در چنین روزی در دست یزیدیان پهلوی اسیر گشتند و از کربلای تبریز روانه شام در جنوب تهران و کرج شدند! خانه یزید و یزیدیان ویران باد و یاد حسین و حسینیان همواره زنده باد!





بؤلوم | آنا ديليميزه گؤره یازار : علی رادمهر (ذکرعلی قلعه گیر)

    0 باخیش





[ ]