آذربایجان ساراب قیصرق
قیصره + مئهریبان+ساراب+آذربایجان+تورک+ترک+قیصرق+قیصریه+Qeysere+Qeysereq+sarab+Türk+turk+Azerbaycaqn+Azerbayjjan+Qeyseriye

معاون استاندار آذربایجان شرقی

پنجشنبه 23 بهمن 1393

+0 به یه ن
بؤلوم : پنجشنبه 23 بهمن 1393 0 باخیش

معاون استاندار آذربایجان شرقی: ما ترک هستیم و شعار یاشاسین آذربایجان حق طبیعی شهروندان است

یازار :

+1 به یه ن
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در نشست خبری با خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری‌های دولتی ایران ضمن انتقاد از برخی شایعه سازی هایی که بر علیه طرفداران تراختور آذربایجان می شود،از هویت ترکی ملت آذربایجان و همچنین طرفداران تیم فوتبال تراختور دفاع کرده است.

سعید شبستری در نشست خبری با خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری‌ها به سوالات خبرنگاران پاسخ داده است که موضوع هویت ملی ترک های آذربایجان و همچنین حاشیه های طرفداران تراختور در سوالات خبرنگاران مطرح گردیده است.

سعید شبستری در پاسخ یکی از خبرنگاران در خصوص متفاوت نوشتن برخی از واژه ها از سوی گروه های هویت طلب آذربایجانی اظهار کرده است:" باید به صورت خیلی منطقی و عالمانه نگاه کرد.به کسی که آذربایجان را آزربایجان می نویسد نباید گفت پانتورک و قومیت گرا. شعار آذربایجان یاشاسین توهم نیست بلکه حق طبیعی شهروندان است. علاقه به منطقه مادری هم حق است. ما نباید به برخی ها بهانه بدهیم."

وی ادامه داد:"ما ترک هستیم و ملت جمهورى آذربایجان هم از ماست و این برعکس تصوراتى است که خیلى ها ما را وابسته به آنان مى دانند .مردم در ورزشگاه یاشاسین آذربایجان نگویند پس چه بگویند؟ ما هم مى گوییم یاشاسین آذربایجان ".

شبستری همچنین در خصوص ارائه مجوز برای برگزاری مراسماتی در روز جهانی زبان مادری از سوی فعالین ملی-مدنی آذربایجانی تصریح کرد:"هـیچ درخواست مجوزى براى تجمع ، همایش و ... در این مورد از ما نشده است".

وی درخصوص فرهنگستان زبان ترکی گفت:" ما فرهنگستان را بسط داده و در قالبی جامع تر در نظر گرفتیم. بنیاد ادب و فرهنگ آذربایجان جامع تر از فرهنگستان بوده و در حال اجرایی شدن است. بعد از سپری شدن مراحل قانونی این بنیاد رسما افتتاح خواهد شد."



بؤلوم | مدنييتيميز گؤره یازار : علی رادمهر (ذکرعلی قلعه گیر)

    0 باخیش





[ ]